فقط با این آدرس وارد سایت شوید

آدرس اصلی 
سايت سايمنتولوژي - فرادرماني
WWW.ERFANEKEIHANI.COM

شعور-ضد-شعور

قسمت سوم

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

به هر صورت عصری که هستیم عصری است که رموزاتی آشکار بشه و رمز خاک و آتش از جمله اون رموزات هست شیطان گفت من از او بهترم منو از آتش آفریدی اونو از خاک اونجا هم گفته نشده که حالا واقعا آتش بهتره یا خاک بهتره اما در اینجا موضوع رمزی است که خاک میتونه آتیش رو خاموش بکنه ولی آتش خاک رو ذوب میکنه و سخت میکنه سنگش میکنه .

با آشکار شدن این مجموعه رموزات خاک قراره در انتها بالاخره این آتش رو خاموش کنه اگر نتونه خاموش کنه نقشه الهی با شکست مواجه شده و در واقع خلقتی به وجود آمده که نتونسته اون منظور و مقصود خالق خودش رو برآورده بکنه و همانطوری که میدونید ملائکه گفتند که این موجود رو میخوای چیکار کنی ؟ موجودی که خونها بریزه فساد ها بکنه . ما که هستیم اما بهشون گفته شد که من چیزی میدونم که شما نمیدونید از جمله یکی از اونهایی که این موجودی که آفریده در انتها قادره رموزاتی رو کشف بکنه که با استفاده از این کشف رمز ها راههای اون سلطه رو راههای اون تسلط رو ببنده .یکی از اونها همین مسئله اسب تراوا و مکانیسم این قضیه است که خب ما یک چارچوبی پیدا کردیم از حالا به بعد . یه حساب کتابی پیدا شده که چه چیزی رو ما به درون می بریم با چه شعوری ؟ این حتی ممکنه به لقمه نونی هم که می خوریم ارتباط پیدا بکنه .یعنی یک قلعه ای میشه که در دروازه اش نگهبانهایی هستن جلو و همه رو میگیرن چی میبری چی میاری حساب کتاب پیدا میکنه ولی قبلا حساب کتابی نبوده حالا ما زبان شعوری پیدا کردیم و اثر شعوری . هر چی که وارد بشه و هر چی که خارج بشه . از اونور در مقابل اینها ما چه شعوری ایجاد می کنیم ما چه چیزی رو داریم ایجاد می کنیم باز اون هم حسابه چون ما وقتی خودمون خالق شعور منفی باشیم مسلما از تبعات اون خلقت منفی خودمون هم دوباره به نوعی برخوردار می شیم و ضرر و زیانش هم باید بدیم .پس در واقع این یک بحث مقدماتی است که یک فاکتور جدیدی رو به داشته های خودمون وارد بکنیم : فاکتور شعور . و همه ادیان مباحثی رو که مطرح کردن مطالبی بوده که میخواسته به نوعی این اثرات رو بیان بکنه منتهی خب در هر عصری با زبان اون عصر بیان کرده مثلا فرض کنید که گفته حلاله حرامه ظاهرا هیچ فرقی بین مزه این با اون نیست شاید این خوشمزه تر هم باشه ولی بار شعوری رو که به ما انتقال میده این بار شعوری که با چشم دیده نمیشه. خوشبختانه این روزها با تکنولوژی های جدید میبینیم که حتی از اثر شعور روی کریستالها و یک چیزهایی عکسبرداری داره میشه تا بدونیم که این اثرات شعوری ثبت و ضبط میشه یعنی نونی که داره به یک خونه حمل میشه بار شعوری حمل کننده اش ، و این که اینو چه جوری بدست آورده سوار بر اون میشه .

 

تمام اعمال و رفتار ما که در گذشته گفته ملائکه می نویسنش   اینها بار شعوری پیدا میکنه و ثبت و ضبط میشه و از بین هم نمیره .

-خب باز برگردیم به موضوع شعر. بحث شعر یکی از چیزهایی است که ما در یه الهامی در یه ذوقی قرار گرفتیم این شعر رو ساختیم شاید شعرای زیادی یه مطلب کوچیک رو ندونستن و نادانسته محصول کار اونها منفی شده . بدون اینکه میگم خودشون تقصیری داشته باشن . تقصیرشون صرفا ناآگاهیه مثلا حتی شاید ذوق کردن که ما یه چیزی گفتیم که وجد آوره ولی چون یه اصول ساده همون دو تا اصل ساده رو در واقع در اون ندیدن بار منفی گرفته و الان این آموزه کمک بکنه تا از اتلاف چنین الهاماتی جلوگیری از رسیدن به یک پیامد منفی آموزه ها بکار برده بشه البته کار داره نمی گم که یک شبه پیاده میشه چون محور وجودی باید تغییر بکنه اما این کاملا عملی است و امکان پذیر هست بطوریکه کلام عادی فرد هم پشتش شعور مثبت داره حتی یک محاوره ساده اش. و این در واقع یک فاکتوری رو بدست میده تا نشون بده محور وجودی روی من دون الله است یا روی وجه الله است. کدوم یکی .

 

 

* یک سوال پیش میاد که مفاهیمی که توی برگردان کلام می فهمیم مربوط به کدوم بخش از این صداست؟

 

- صدا چند تا فاکتور داره مثل جنس صدا ،قدرت صدا ،وسعت صدا و اینکه چند اکتاو رو مثلا میتونه یک خواننده بخونه .اما یک مسئله ای هست که اون زیاد جا افتاده نیست چون ماهیت صداست یعنی چیزی است ورای اون دانسته هایی که همه میتونن در وهله اول مخصوصا اونهایی که کارشناس هستند تشخیص بدن . ماهیت صدا در واقع پشت پرده است و شامل شعوره که روی اون صدا سواره. تشعشاتی هم که یک صدا داره که اون صدا هم به دنبال مطلبی که میخواد ادا بشه تشعشاتی رو داره که این تشعشات در روح جمعی انعکاس پیدا میکنه , یک شعور ظاهری داره که ما اونو از روی مفاهیم ظاهری میتونیم تشخیص بدیم و یک شعور باطنی داره که فهمش و درکش یک مقدار از این گسترده تره و ارتباطی به همدیگه ندارن یعنی مثلا ارتباطی نداره که اگه شعور ظاهری از مفاهیم معرفتی مثبتی میخواد صحبت بکنه الزاماً پشتش منفی باشه به عنوان مثال فرض بکنید که مطلبی رو داریم میخونیم در مورد خدا. قاعدتاً از یک معرفت ظاهری بالایی برخورداره اما ممکنه که وارونه اون و ضد شعور اون ببینیم داره راجع به شیطان صحبت می کنه . ضد شعور رو از مطلب ظاهری و از روی نیت خواننده نمیشه فهمید . خیلی از مواقع ممکنه که حتی خواننده گوینده نیتش این هست که معرفت مثبتی رو انتقال بده ولی پشت کلامش و در بخش ضد شعورش ببینیم که شعور منفی برخوردار هست . بنابر این ، این نیست که خواننده اگر بخواهد مطلبی رو با شعور مثبتی ارائه بکنه و این کار انجام بشه . این فقط بستگی پیدا میکنه به محور وجودی که خب خودش یک بحث کاملا مستقلی است و در واقع اون نیت باطنی و نهادینه که از خودآگاه فرد کاملا به دوره و فرد به اون دسترسی نداره و باید بهتره بگیم که به نوعی در ناخودآگاهی او وارد شده و ما میگیم نهادینه شدن . نهادینه شدن اندیشه   بنابراین نیت باطنی با نیت ظاهری کاملا متفاوته و ضد شعور از نیت باطنی در واقع نشات میگیره و این نیت باطنی جایی است جدا از دسترس ما و تظاهر و وانمود سازی و اینها هم در اون هیچگونه تاثیری نداره

 

 

 * این شعور باطنی که شما تعریف کردید  ارتباطی با حس خواننده هم داره ؟ 

 

- بیشتر فاکتور هایی که افراد معمولی متوجه میشن فاکتورهایی است که در همون شاخص های ظاهری که حس میشه . همون جنس صدا وسعت صدا و قدرت صدا . این اکثر افراد چیزهایی رو که دریافت میکنن از این چیزهایی ظاهری دریافت میکنن و در خصوص اینی که یک خواننده میتونه دقیق حس شعر رو به خودش بگیره یا نه اینها فاکتورهای ظاهری مسئله است و به خودی خود ارتباطی به شعور باطنی میتونه نداشته باشه .

 

 

* غیر از شعور خود شعر ، شعور خواننده هم روی اون ترانه اثر داره یا نه ؟

-    یک خواننده صدایی رو که ایجاد میکنه پشت صدا چیزی خوابیده که شعوری داره و این شعور رو ما دریافت میکنیم و همراه با اون و پشتش ضد شعورش رو دریافت می کنیم . شعور خود خواننده یعنی شعور وجودیش هم یک فاکتور جداست که من هم الان وارد این مقوله وارد این مسئله نمیکنم ولی در مورد یکساز بخودی خود یک شعوری داره یعنی قبل از اینکه اصلا نواخته بشه , کسی اونو بنوازه یک شعوری بر اون حاکمه . مثلا فرض کنید چوب این ساز چطوری تهیه شده .دزدیده شده یا نه؟ چه کسی اینو ساخته ؟ در حال ساخت چطوری به این ساز نگاه کرده و چه جوری با این ساز برخورد کرده,    به این ساز و ساخت اون صرفاً به عنوان کسب درآمد نگاه کرده , به عنوان عشق نگاه کرده ،عاشق کارش بوده یا نه صرفا به عنوان یک حرفه کار کرده همه اینها روی این شعور این ساز اثر میگذاره . خب حالا وقتی که این ساز آماده میشه به خودی خود یک شعوری داره .ممکنه که چند نفر سازنده ساز سازی رو بسازن که از نقطه نظر ظاهری همه فاکتورهای تنظیم این ساز با هم یکسان باشه ولی نهایتاً به این نتیجه میرسیم که یک کیفیت رو همشون ارائه نمیدن بنابراین در واقع سازنده در اینکه ساز ما چه شعوری داشته باشه تاثیر داره و اون نیات باطنی سازنده در ساخت اون ساز اثر گذاره .لذا در سازهای سنتی بحثه اینکه ساز رو چه کسی بسازه حائز اهمیت بسیاری است . حالا این ساز ساخته شده, این ساز کجا نگهداری بشه, کجا گذاشته بشه , با او چه جوری رفتار بشه    دوباره شعور این ساز تغییر میکنه و بستگی به احترامی که برای این ساز قائلیم   , بستگی به اینکه چه جوری به اون نگاه میکنیم   شعور جدیدی رو باردار میشه . ساز رو دست چه کسانی میدیم ؟ اینها باز اثر گذاره لذا ممکنه بعضی ها ساز خودشون رو دست هیچ کسی ندن .اگر هم از اونها سوال بکنیم چرا ؟ دقیقا ندونن چرا ولی احساس میکنن وقتی سازشون رو دست کس دیگه ای میدن دوباره خودشون میان اونو میگیرن ,اون چیز دلخواه رو نمی تونن ازش در بیارن و ارضا نمی شن از صدای اون سازشون . از حالا به بعد وقتی که نوازنده میاد اونو مینوازه    شعور ساز و شعور نوازنده   شعور وجودی نوازنده باز هم یک چیز التقاط جدیدی رو به وجود میاره و این که با این ساز چه نتی نواخته میشه یعنی چه ترانه ای چه قطعه ای نواخته میشه اون قطعه هم برای خودش شعوری داره که نهایتا صدای ساز ما تلفیقی از شعور آهنگی که با اون نواخته میشه , شعور نوازنده و شعور ساز رو تشکیل خواهد داد . لذا ضد شعور اینها میتونه در مجموع مثبت میتونه منفی باشه.

 عین این مسائل رو هم در همه هنر ها داریم در نقاشی در آشپزی ,مجسمه سازی و ..... تقریبا اصول مثل همدیگه است و ثابته و اینه که نهایتا ما خالقیم و میتونیم یک شعور ظاهری و یک شعور باطنی رو خلق بکنیم که مثبت یا منفی بودنش بستگی به ما داره و اون چیزی رو که ما به عنوان خالقش هستیم از حالا به بعد , بعد از خلق میتونه دارای اثرهای متفاوتی باشه .

ادامه دارد ...

Buzz it!Digg it!Share in FacebookTweet it!

0
Powered by www.mahsanco.ir

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

مقالات استاد محمد علي طاهري

گزيده

ورود اعضا / عضویت

آمار بازدیدکنندگان

564066944
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه قبل
مجموع
475
9636
19516
15013384
161930
269225
564066944

Server Time: 2019-06-17 01:04:24

Google Translator

معرفی سایت به دوستان


Design BY ErfaneKeihani.tk