اعلام ارتباطات درماني و مجاز    براي استاد بزرگ راه حقيقت

 استاد محمد علي طاهري عزيز دانشمند و ابر مرد حقيقت جوي زمانه  و بنیانگذار طب های مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی 

 از تاریخ  1390/02/14  بازداشت و تا کنون در زندان به سر می برند 

فقط با این آدرس وارد سایت شوید

آدرس اصلی 
سايت سايمنتولوژي - فرادرماني
WWW.ERFANEKEIHANI.COM

سایمنتولوژی

امتیاز کاربران
بررسی خواب از دیدگاه سایمنتولوژی در پنجمین کنگره سراسری اختلالات خواب
در پنجمین کنگره سراسری اختلالات خواب که از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت تا روز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت در سالن اصلی و لاله تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار شد، بیش از ۵۰۰ نفر در تخصص های مختلف پزشکی، پرستاری و مامایی به صورت شرکت کننده، ارائه دهنده مقاله، سخنران و کمیته علمی، حضور داشتند.
 
پنجمین کنگره سراسری اختلالات خواب در هفته آخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در تهران، در حالی برگزار شد که در بین ۱۲۰ مقاله پذیرفته شده در این کنگره، شاهد ارائه مقالاتی در حوزه طب مکمل است که رویکرد جدید را در حوزه خواب مطرح کردند.
 
به گزارش خبرگزاری ایلنا، گستردگی ناهنجاری های مربوط به خواب در کنگره اختلالات خواب، منجر به حضور پزشکان با تخصص های متنوع و گسترده ای در این کنگره شد. اما برای اولین بار شاهد بودیم، موضوع الهامات و رویا در خواب با رویکرد بررسی کیفیت خواب، مطرح شد که بر مبنای آن به نظر میرسد، این بخش از خواب در حال خارج شدن از حوزه متافیزیک و ورود به حوزه طب است. بطوریکه خواب ضرورتی فراتر از تجدید قوا و رفع خستگی تعریف می شود.
مبتلا به اختلال خواب، بیماری که دیر به پزشک منتقل می شود
دکتر خسرو صادق نیت دبیر علمی کنگره اختلالات خواب، در خصوص نگرش کلی درباره اختلالات خواب گفت: هدف ما این است که جامعه پزشکی توجه بیشتری به موضوع اختلالات خواب کند.
وی تاکید کرد: “موضوعی که وجود دارد این است که اختلالات خواب معمولا خیلی دیر به پزشک منتقل می شود. این در حالی است که دلیل بسیاری از بیماری ها مثل بیماری فشار خون، سکته یا مرض قند، ریشه در اختلالات خواب دارد.”
اختلال خواب علت است نه معلول
رئیس بیمارستان بهارلو تصریح کرد: “توجه به این موضوع که بی خوابی خودش مشکلی است که نیاز به درمان مستقل دارد و صرفا عوارض بیماری های دیگر محسوب نمی شود.”
دکتر صادق نیت تاکید کرد: “در صورت درمان این اختلال از بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون یا سکته قلبی می توان پیشگیری کرد و درمان آنها را از طریق در مان علت آنها، یعنی اختلال خواب صورت داد.”
وی خاطر نشان کرد:” به همین دلیل در طول سه روز برگزاری کنگره از متخصصان مختلف در حوزه های پزشکی دعوت به عمل آمد تا این مسئله از زوایای تخصص های متفاوت بررسی شود.”
برای بی خوابی قرص نخورید
دبیر علمی کنگره خواب تصریح کرد: “مهم ترین نکته در درمان بیخوابی این است که نباید برای درمان بی خوابی قرص بی خوابی خورد. متاسفانه مردم در بسیاری موارد در صورت بروز بی خوابی به صورت سر خود به قرص خواب روی می آورند که این کار مشکل را تشدید می کند.”
وی افزود:” مشکل بیماری خواب این است که به ندرت فرد بیمار خودش به پزشک مراجعه می کند چون در بسیاری موارد خود فرد متوجه موضوع نیست. صادق نیت اضافه کرد: “برای مثال اختلالی مثل “خُر خُر” در خواب می تواند نشانه یک بیماری تنفسی باشد و از طرفی، کسی که این عارضه است، مستعد سکته قلبی نیز هست. یکی از مهم ترین راه ها برای انتقال این مشکل این است که همسر بیمار یا هم اتاقی وی بیمار را در جریان قرار داده و او را برای مراجعه به پزشک تشویق کند.”
استقبال از طب های مکمل در حوزه درمان اختلالات خواب
دبیر علمی کنگره سه روزه اختلالات خواب، با اشاره به حضور متخصصان مختلف علم پزشکی چون متخصصان اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، قلب و حوزه های متنوع دیگر در این کنگره با اشاره به ارائه مقالاتی در حوزه طب مکمل در این کنگره گفت: “روش هایی از طب های مکمل رویکرد جدیدی را در این حوزه ارائه کرده اند که علم پزشکی رایج کمتر به آن پرداخته است.”
وی خاطرنشان کرد: “اگرچه ورود ما به این حوزه امسال جدی نبوده و در حد معرفی دیدگاه این طب ها بوده است، اما ما از هر رشته جدیدی که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد استقبال میکنیم. وی خاطر نشان کرد: “اگرچه جامعه پزشکی هنوز موضع گیری صد درصد نداشته است اما هر رشته ای که با معیار های علمی سازگار باشد در طول زمان کارایی خود را نشان خواهد داد.”
خواب برای بیداری، یا بیداری برای خواب؟
اگرچه رویکرد کلی طب رایج به مقوله خواب در گستره فیزیک و جسم تعریف می شود و بخش شهودی خواب، جنبه غیر علمی آن به حساب می آید، اما به نظر می رسد در آستانه قرن بیست و یکم، در حال مواجهه با رویکردهایی هستیم که فصل مشترکی بین بررسی کیفی خواب و علم پزشکی رایج ایجاد کرده است.
دکتر حمیدرضا فتوت ارائه دهنده ی مقاله “بررسی خواب از دیدگاه سایمنتولوژی (ذهن-روانشناسی فرا کل نگر)” که به نمایندگی از دکتر محمدعلی طاهری، بنیانگذار سایمنتولوژی، در این کنگره حضور یافته بود، با اشاره به اینکه انسان دارای سه آستانه ی درک فیزیکی، ذهنی و فرا ذهنی است، تصریح کرد: “خواب موقعیتی است برای از کار افتادن و تعطیلی موقت آستانه درک فیزیکی (حواس پنجگانه) و فعال شدن آستانه ی ادراک ذهنی و فرا ذهنی.”
وی ادامه داد: “برای مثال خواب دیدن از طریق آستانه درک ذهنی انجام می شود و در صورتی که در خواب با الهامات و مسایلی روبرو شویم که از قبل راجع به آن ها هیچگونه اطلاعاتی نداشتیم، دریافت آنها از طریق آستانه درک فرا ذهنی صورت گرفته است. این آستانه فرا زمان، فرا مکان و فرا زبان است.”
دکتر فتوت خاطر نشان کرد: “انسان به طور متوسط یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می برد و بر اساس نظریات ارائه شده در سایمنتولوژی، این بخش از زندگی انسان می تواند بستر مناسبی برای ارتقای کیفی وی باشد و نه صرفا امری برای تجدید قوا و رفع خستگی. با چنین رویکرد حتی این سوال اساسی مطرح می شود که :” آیا بیداری اصل زندگی است، یا خواب و یا هر دو؟”
کنترل کیفی خواب، با روش های نوین درمان
دکتر شاهرخ طهمورث زاده، متخصص پزشکی اجتماعی نیز در پنجمین کنگره اختلالات خواب، تأثیر این طب مکمل ایرانی را بر روی بهبود علائم انواع بیماران دارای اختلالات خواب بررسی کرد.
او ضمن تعریف دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی از تاثیر مثبت این روش در درمان بی خوابی صحبت کرد.
دکتر طهمورث زاده در خصوص این تحقیق اظهار کرد: ۲۹ بیماری که از بی خوابی و کابوس های شبانه رنج می بردند را مورد فرادرمانی قرار دادیم، این افراد به گفته خودشان پس از دریافت این روش درمانی از کیفیت خواب بهتری برخوردار شدند و کابوس هایشان نیز از میان رفت.
او در ادامه گفت: نتیجه بررسی های بر روی افراد مبتلا به بی خوابی نشان داد که ۷۰ درصد آنان پس از دریافت فرادرمانی از ۱ تا ۱۰۰ درصد بهبود یافته اند.
دکتر طهمورث زاده تاثیر فرادرمانی بر درمان بی خوابی را شگفت انگیز توصیف کرد و گفت: بنا به اظهارات بیماران آنان پس از آن که یک تا دو هفته فرادرمانی دریافت کردند، اختلال خوابشان بهبود یافته است.
او اظهار امیدواری کرد با ادامه تحقیقات علمی بتوان از این روش درمانی مکمل برای درمان اختلالات خواب برای معالجه بیماران بهره برد.
 
امتیاز کاربران
تاريخچه:

 
سايمنوتولوژي يا ذهن - روانشناسي کل نگر سي سال پيش توسط اينجانب ( محمد علي طاهري )، پايه  گذاري شده است و در دو دهه ي گذشته مراحل تجربي خود را با موفقيت پشت سر گذارده و در پنج سال  اخير در محافل علمي با نام «سايمنتولوژي» نام گذاري و معرفي شده است. عاملي که باعث ايجاد اين  رشته شده است، برخورد اينجانب به عنوان بنيانگذار فرادرماني و سايمنتولوژي با واقعيت ها و حقايق  هستي بود که از دوران طفوليت به شدت با آن مواجه بودم. تفکر نسبت به اين که از کجا آمده ايم؟ 
و به کجا مي رويم؟ 
خالق کيست؟ 
چرا خلق نموده؟ 
و نتيجه ي اين خلقت؟
 و اينکه انسان چيست؟ 
راه هاي نزديکي و شناخت او ؟ نحوه ي فعال کردن توان بالقوه ي او؟ 
تعريف زندگي و مرگ و ...
در اين رابطه اشتياقي بيش از حد براي فهم جهان هستي و پي بردن به رمز و راز خلقت داشتم به طوري که  اين افکار لحظه اي مرا رها نمي کرد. تا اين که در دهم آبان سال 1357 به يکباره با الهام ها و دريافت هاي  ذهني اي روبرو شدم که به به دنبال آن زوايايي از هستي و انسان بر من آشکار شد. در نتيجه ي آن به اين  آگاهي رسيدم که بر جهان هستي، شعور و هوشمندي عظيمي حاکم است. اين هوشمندي همانند يک «اينترنت کيهاني» همه ي اجزا و زير مجموعه ي خود را تحت پوشش هوشمندانه اي قرار داده است. اين  آگاهي نه تنها دربرگيرنده ي موضوعات نظري بود، بلکه اطلاعات کاربري و دستورالعمل هاي نحوه ي استفاده  و بهره برداري عملي از آن را نيز شامل مي شد. نحوه ي استفاده از چنين اينترنتي، دست مايه ي بنيانگذاري  طب هاي مکمل ايراني( فرادرماني و سايمنتولوژي) و جند رشته ديگر گرديد که در اين جا صرفا سايمنتولوژي  مورد بررسي قرار مي گيرد.
از جمله پيامدهاي چنين دريافتي تفکر«اينتريونيورسال» (Interuniversal) بود که نشان مي داد به زندگي  نگاه کند و جايگاه ويژه ي خود را در آن پيدا نمايد.
منبع: مجله دانش پزشکي، سال چهارم ، شماره1، ضميمه بهمن 89 
(ويژه نامه تخصصي سايمنتولوژِي)
 
{jcomments off}
امتیاز کاربران
نیاز به استراتژی فراکل نگری در درمان بیماری های روانی
 
اصولا انسان یک موجود چند بعدی است و فرایند روان درمانی و یا هر نوع درمان دیگر، مستلزم شناخت و ارزیابی کامل انسان در متن هستی است که به تشخیصی دقیق و همه جانبه منجر می شود. ازسوی دیگر برای کمک به مراجع در جهت رشد و درمان استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات انسان ضروری به نظر می رسد.
 
نتایج تحقیقات در مورد رابطه ایمان و آگاهی های معنوی و عرفانی با عملکرد سالم جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی، ارزیابی مجدد نقش دین، عرفان و مذهب در بهداشت روانی را ایجاب می کند. در چند قرن اخیر با توسعه علم و تکنولوژی و فراگیر شدن دیدگاه ساختارگرایی، در کلیه دانش ها و علوم و حتی فلسفه و روان شناسی، دانستن و شناخت محدود شده به دیدن. در روان شناسی روز در غرب صرفا به عقل (تداعی و تجربه) و حس اصالت داده می شود. درحالی که انسان به عنوان یک کل و در یک کل بنام جهان هستی باید موردمطاله قرار گیرد. هر فرد آدمی، درست مانند جامعه و اصولا جهان هستی، دارای وحدت و یکپارچگی و ارتباط درونی است. بنابراین بررسی انسان و روان او باید با نگرش کل گرایانه انجام شود. روش درمانی موثر نیز تنها با نگرش کل گرایانه انتخاب می شود. دراین صورت برداشت تک ساختی از روان انسان کاری نادرست و بی فایده است.
 
از آنجا که اختلالات روانی مبین کل ارگانیزم است و همه فرد را در بر می گیرد و نه تنها روان یا جسم را، روان درمانی نیز باید براساس نگرش کلی یا کل بینی انجام گیرد. اختلالاتی که در روانپزشکی و روان شناسی طبقه بندی شده اند تنها به یک عمل مربوط نیستند و در سبب شناسی آنها مطالعه یک مجموعه ضروری است و این مجموعه صرفا نمی تواند
محدود به یک سری عوامل محدود بیولوژیکی یا محیط مادی اطراف باشد بلکه باید به مجموعه ای فراتر نیز توجه داشت و نمی توان انسان را با دیدگاه ذره گرایی مورد مطالعه قرارداد. روح و روان انسان چیزی فراتر و عمیقتر از عصب است. ارگانیزم آدمی از کل عالم جدا نیست و نمی توان با واژه های نوروتیک و سایکوتیک آن را جدا از فرهنگ، جامعه، و حتی کل عالم مورد مطالعه قرار داد.
 
منبع: ویژه نامه تخصصی سایمنتولوژی (2)
امتیاز کاربران
نیاز به استراتژی معنوی
 
اصولا انسان یک موجود چند بعدی است و بعد معنوی نیز یکی از این ابعاد وجودی انسان است. فرایند مشاوره و درمان مستلزم شناخت و ارزیابی کامل انسان است که به تشخیصی دقیق و همه جانبه منجر می شود. از سوی دیگر برای کمک به مراجع در جهت رشد و درمان استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات انسان ضروری است. ظهور و گرایش دوباره کشش و ایمان معنوی و جستجوی درک روشن تری از ایمان و کاربرد آن در زندگی روزمره و تجلی آن در مجلات، کتب، رسانه های جمعی و خلاصه سرایت مذهب و نیاز به مذهب در همه جا، تقاضا برای درمانگران جهت آگاهی و حساسیت به مسائل معنوی و مذهبی مراجعان را ایجاد می کند.
 
از سوی دیگر نتایج تحقیقات در مورد رابطه ایمان با عملکرد سالم جسمی، عاطفی و اجتماعی، ارزیابی مجدد نقش مذهب و معنویت با بهداشت روانی را ایجاب می کند. لذا امروزه باورهای مذهبی و معنوی مراجعین نه تنها ناکارآمد و غیر منطقی تلقی نمی شود بلکه به عنوان منابع قدرتمند برای بهبود و درمان در نظر گرفته می شود. با این حال مداخلات معنوی جایگاه بارز و مشخص و برابری در کنار رویکردهای دیگر ندارد و تبدیل
محتوای معنوی به نظریه، تحقیق و کاربرد مشکل است و مقاومت ها و موانع زیادی در برابر استراتژی معنوی وجود دارد.
 
یک استراتژی درمانی نیاز به تعریف دقیق ویژگی ها، اصول زیربنایی، دیدگاه روشن نسبت به شخصیت و ماهیت انسان، تبیین ماهیت مشکلات و اهداف درمان، وظایف درمانگر و مراجع، ماهیت رابطه، روش ها و ابعاد سنجش، روش های درمان و مداخلات، هشدارها و دستورالعمل ها، نمونه های بالینی و حمایت های کاربردی و نظری دارد.
 
فرضیات اصلی این استراتژی عبارتند از:
- خدایی هست؛
- انسان و کل هستی مخلوق خداست؛
- وجود فرایندهای نامرئی معنوی برای حفظ ارتباط خدا و بشر.
 
منبع: ویژه نامه تخصصی سایمنتولوژی (1)
امتیاز کاربران
فرادرمانی به عنوان روان درمانی جایگزین
 
بر هر آنچه که در جهان هستی به شکل ماده خلق شده است، از ذرات بنیادی فیزیک گرفته تا کهکشان ها (شامل جامد، گیاه، حیوان و انسان) شعوری حاکم است و اشکال گوناگون ماده چیزی نیستند مگر نمود قابل مشاهده این شعور.
 
اعتقاد به شعور یا چیزی مانند آن ریشه ای دیرینه دارد و اکثر فرهنگ ها به وجود آن اذعان داشته و دارند. در فرهنگ های مختلف نام های گوناگونی به این شعور داده شده است: نیروی حیات در ایران، پرانا در هند، چی در چین، مانا در جزایر پولنز و ... . با توجه به قدمت اعتقاد به شعور، همیشه این سؤال مطرح بود که شعور به کدام قسمت از بدن تعلق دارد؟ تا دوره رنسانس چنان فکر می شد که شعور در قلب انسان است ولی بعدها علم کالبدشناسی روشن کرد که قلب تنها یک عضله و یک پمپ نسبتاً ساده است. از آنجایی که مغز عضوی بسیار پیچیده است، شعور به مغز ارتباط داده شد و هنوز این تفکر ادامه دارد. لیکن بحث بالا مشخص می کند که شعور به همه جای بدن تعلق دارد.
 
در این شیوه نگرش برای درمان انسانی، به همه اجزاء وجودی او توجه شده و کل وجود او به طور همزمان در ارتباط با شبکه شعور کیهانی قرار گرفته تا با صلاحدید و هوشمندی آن، نسبت به رفع اختلال در اجزاء مختلف، اقدام صورت گرفته و بیمار مراحل درمان را طی نماید.
 
منبع: ویژه نامه تخصصی سایمنتولوژی (1)

مقالات استاد محمد علي طاهري

گزيده

ورود اعضا / عضویت

آمار بازدیدکنندگان

560811304
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه قبل
مجموع
3238
7556
10794
11797377
170672
244601
560811304

Server Time: 2018-04-22 07:36:02

Google Translator

معرفی سایت به دوستان


Design BY ErfaneKeihani.tk